Friday, April 11, 2008

Masalah Rakyat - Tan Sri KSN

Baru-baru ini aku ada terbaca tentang rungutan setinggan. Berita itu mengatakan tempat tinggal mereka kena roboh sebab mereka sokong parti lain. Apa masyarakat di tempat itu buat? Takkan tengok saja.
Baru-baru in aku hadiri satu perjumpaan oleh satu Kementerian di Putrajaya. Tan Sri KSN telah memberi ucapan yang begitu semangat - bercerita tentang kesusahan beliau semasa kecil ketika hendak sekolah dan seterusnya tentang masalah orang kampong yang berurusan dengan pejabat kerajaan. Beliau tidak mahu perkara atau masalah itu berulang di zaman serba laju (internet). Beliau memberi contoh kepada kakitangan kerajaan tentang tindakan menulis minit boleh dibuat dalam beberapa jam saja dan terus hantar kepada ahli mesyuarat hari itu juga. Ini kata beliau boleh diambil tindakan oleh kakitangan secepat mungkin tidak tunggu sampai hunjung tahun sebelum mesyuarat baru terkial-kial hendak ambil tindakan.
Aku harap mereka yang ditindas oleh Majlis Tempatan boleh adukan masalah mereka menggunakan SMS kepada Tan Sri KSN. Tengok samada beliau cakap saja atau betul-betul telus.

0 comments: